El Cànnabis...en crisi?  

Posted by: Sandra Llabrés

DIMARTS 10 FEBRER 2009
PROGRAMA Nº 93

Guió Original: Sandra Llabrés
EL CÀNNABIS...EN CRISI?

Sandra:
((TOSEIG)) aaaai, que ja m’he refredada...clar...de dia fa una calorada, després cau la serena....a la feina pareix que estam a Costa Rica...a l’ascensor fa un fred que pala....i , ¡ala! Ja estic degotant pel nas....aaaatchoouum!

Carles:
Jesús, Srta Llabrés!

Sandra:
Gràcies Sr. Riera, no és res, ja se me passarà....

Carles:
(en to divertit...) Clar, si això no és res, doni gràcies que enguany ningú de la casa a agafat el grip....

Sandra:
Sssshhhhuuut! No ho digui molt fort...no sigui cosa que algun virus esperi a darrera un quadre per ficar-se dins el meu cos...

Carles:
Ja,ja,ja miri que n’és de graciosa quan vol! Miri, sincerament hi ha coses que si podem controlar....d’altres com la voluntat d’un virus...és més difícil!

Sandra:
Què vol dir ara?

Carles:
Senzill, vull dir que un virus no és com un ca o un moix que li dius : ¿a defora! I més o menys l’entenen...no! un virus va per lliure...En canvi m’atreviria a assegurar que hi ha moltes altres coses que no “entren” dins el nostre cos si un no ho vol....

Sandra:
Miri, no tinc el cap tan clar com per resoldre enigmes...Sr. Riera...!

Carles:
No es cap enigma! Convindrà amb mi que vostè pot controlar el que beu, ingereix, exhala, respira, etc...no?

Sandra:
Si. Clar!

Carles:
I dò, a això mateix en refereixo que hi ha coses que si podem controlar. Ara que si ens posem filosòfics diré que malgrat tot sempre hi ha algun factor (directe o indirecte) que canvia el ritme de les coses...com l’efecte papallona...ja sap!

Sandra:
Que ha estat mirant el Nathional Geographic avui?

Carles:
No...he estat pegant un cop d´ull a una interessant noticia que m’ha fet reflexionar sobre una cosa...

Sandra:
Ah si? Quina cosa?

Carlos:
Doncs miri, a la fi la crisi porta una conseqüència positiva a les nostra vida...vull dir de la nostra societat...M’explicaré.
De tots es sabut que el món sencer està en crisi i que aquesta ens afecta a tos d’alguna manera...inclús als més joves...I vostè em demanarà...els joves? Per què? I jo li respondré...si, els joves...perquè aquests (la gran majora d’ells sota l’auspici familiar) depenent directament dels doblers que els seus progenitors o tutors els donen per les seves despeses personals o per sortir els caps de setmanes...em segueix?
.
Sandra:
Si, m’ imagino per on va...

Carles:
Fantàstic Srta LLabrés...Si els joves reben menys doblers perque els pares no els en donen tant com abans, d’ una forma o d’ una altra repercuteix de forma directa i proporcional a les seves activitats d’oci i esbarjo...

Sandra:
Si...vol dir... sortir de marxa!

Carles:
I do ha de saber que curiosament l’efecte de la crisi ha fet que els joves consumeixin manco Cànnabis! No és una bona notícia?

Sandra:
Caramb,no sé que dir-li, suposo que si que és una bona noticia per la gent sana com jo,...però per els consumidors no sé... Vol dir que la gent...


Carlos:
(interromp))
Com que te manco doblers, surten manco els caps de setmana i això s’ha traduït en manco consum de Cànnabis que ja sap que es bastant popular entre una , malauradament, ample banda social...això si, hi ha coses que es mantenen com que Espanya lidera la llista de consum de cànnabis i cocaïna a Europa, i seguim essent el principal país de trànsit d’entrada d’aquestes drogues al continent...

Sandra:
Bé...Sr. Riera, una cosa si que és certa...falta molt per fer en quan a les drogues, però he de dir que per una vegada els efectes de la crisi no em fan pena...si parlem de consumir manco substàncies dolentes!
Per que jo em demano...sap la gent els efectes del cànnabis al seu cos?
Penso que estan molt embullats...uns diuen que és natural, altres que si terapèutic, altres que es mil·lenari...si,si,però es xungo! A mi el que més por en fa és el que poden arribar a fer amb tal de aconseguir el seu objectiu...

Carles:
Aquí si que m’ha matat Srta. Llabrés, jo no n’ entenc massa d’aquestes substàncies ni dels seus efectes però m’ he permet la llibertat de telefonar al seu amic Patxi Vega de la Fundació PROJECTE HOME perquè ens ho vengui a explicar avui vespre i així comentar una mica aquestes darreres dades que indican una baixada de consum de cànnabis per mor de la crisi...què li sembla?

Sandra:
Molt bé, em sembla molt bé...

Carlos:
Aaaaiiii si jo hagués dit que si a consumir marihuana quan era jove....!!! No sé que hauria estat de mi... Sap? Aquella va esser l’època més efervescent del consum d’ aquesta substància...fer l’ amor i no la guerra, el moviment hippy, les floretes, els pantalons de campana...(sospira) ara que l’ hi he de dir que no hem feien gens d’ enveja els consumidors...!!!


Sandra:
Suposo que tenia una veueta interior que li estirava les orelles...! Estic contenta de que avui haguem tocat aquest tema perquè penso que hi continua havent molta confusió, ¿ no ho troba?

Carles:
Si, si,si, es clar Srta Llabrés, però tampoc ajuda a la nostra societat imatges com la del nedador Michael Phels, que se està replantejant el seu futur arrel de la publicació d’ una fotografia en el diari britànic News of The World en la que l’ esportista és retratat fumant marihuana...

Sandra:
Si....basta pegar una ullada i veus com cantants, poltitics, esportistes, empresaris, sucumbeixen al consum de Cannàbis...sembla que no els hi fa gens de por...estic curiosa per saber les seves conseqüències reals...vostè no? Es parla tant dels seus efectes terapèutics...

Carlos:
Clar que si...hem d’aclarir moltes coses....

Sandra:
Ah, pujen a l’ escala...


Carles:
Aniré a obrir...

This entry was posted on 12:09 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscriure's a: Comentaris del missatge (Atom) .

0 comentarios

Publica un comentari a l'entrada